29 05 2012

Började läsa en bok om en 19-årig kille som flyttar till Berlin för att skriva sitt livs roman. Trots att jag blev matad med igenkänningsfaktorer som att ta S-bahn mot Ostbahnhof, ha iskalla händer och popkulturella referenser till Ian Curtis och Hitchcock, tog det mig inte mer än 19 sidor innan jag slängde ihop boken för gott.

De här meningarna får tala för sig hur outhärligt dåligt skriven den är: "Hennes läppar var bleka, omålade, och ovanligt förföriska".

"Jag snurrade nåra varv och dansade lite discodans som i Saturday Night Fever". (Beakta stavningen av "några").
En vecka i Berlin heter boken som jag absolut inte kan rekomendera. På insidan av omslaget står det att Benedict Wells ses som ett av Tysklands stora framtidshopp.
Det gör mig lite rädd.
Hoppas allting blev lost in translation i sådana fall.

comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback